Tuesday, June 30, 2009

Tagasitee Laadogalt Piiterisse

Nagu varem kirjutatud, veetsime sumeda jaaniõhtu Euroopa suurimal järvel Laadogal. Jaanipäeval hiivasime ankru ja siirdusime kalda poole narvakaid otsima, kellega koos pidime jõudma Neeva lähtesse Schlüsselburgi puksiiri sappa. Sest isegi kui sisevetel seilamise luba olemas, peavad välismaised laevad läbima Neeva vahutavad vood kohaliku puksiiri sabas. Mis on tegelikult üsna mõistlik nõue, arvestades kiirevoolulisi kärestikke ja laevaliikluse tihedust.
Niisiis suundusime järve äärt mööda kulgevale Novaja Ladoga kanalile. U 10-100 m kaugusel järvest kulgev Novaja Laadoga kanal on rajatud selleks, et jõelaevad ei peaks sõitma üle tormitseva järve. Tõtt öelda meenutas see kanal Emajõge, mida me oleme näinud küll ja veel. Ning kuna tuul oli soodne üritasime esimesel võimalusel järvele purjetama põigata. Lodjaga läbitavaid väljapääse järvele oli vähevõitu, mistõttu kanalisõit venis üsna pikaks. Selle aja kasutasime tegusalt - lodjalael sai esimese põhjaliku pesu osaliseks meie 100 m2 suurune puri ning tehtud said mitmed ammuplaanitud puutööd.
Lõpuks saime järvele, heiskasime märja purje ja võtsime kursi Neeva lähtele.
Schlüsselburgi jõudsime öö hakul. Ei saa salata, et mõnda reisiseltsilist jõudis tabada ka järvehaigus.
Hommikul haakisime end puksiiri sappa ja narvakad haakisid end omakorda meie sappa ning kihutasime Neeval allavoolu Piiteri suunas. Suuremates kärestikes kasvas kiirus isegi rekordilise 11 sõlmeni!
Enne Piiterisse jõudmist pidime vahetama puksiiri, aga lõppeks ronis puksiirijuht ise lotja tüürima ja läbi kesklinna liikusime omal jõul. Piiter on jõelt vaadates ikka väga ilus - kuldsed kuplid ja uhked paleed siin ja sealpool. Tiiburlaevad vasakult ja paremalt möda tuhisemas, jõetrammid igal pool sagimas.
Vanad sillad on üsna madalad. Kohati tundus, et tõmbavadki lodjalae lagedaks.
Maabusime samas jahtsadamas, kus minnes pea nädala sisevete luba ootasime. Ümberringi olid vene rikkurite hiiglaslikud mootorjahid. Punased ja kuldsed. Helikopterid tulid ja läksid iga poole tunni tagant. Sadamas kohtasime ka Pirita jahti Minnat. Nemad olid tulnud kuulsa ümberilmapurjetamise Volvo Ocean Race-i lõpetamist vaatama. Etteruttavalt olgu öeldud, et üks nende madrus kargas lotja üle.