Friday, June 12, 2009

"J6mmu" maabus Pjootri kantsis

Hoirassa ja pudel rummi, tåna hommikul kell 8, peale 32 tunnist avamerel seilamist j6udsime Piiterisse Morskoi vaksali.

Pudel rummi joodi tee peal åra kyll ja tehti hoogsat ehitustøød, olgu våljas udu v6i påike. Mootorsaed undasid ja laastud lendasid (ka madrus "Laast" Ahto). Valmistati k6ike alates tyyripinnist, topituledest kuni kalakujuliste l6ikelaudadeni. Vahid vahetusid iga kahe tunni tagant ning uus plokkidega tyyrimise systeem tegi tyyrimehe elu ysna m6nusaks. Meri oli rahulik ja ainult vahel møødusime m6nest hiidalusest, kes udu sees ukerdas. Piiteri faarvaatrile j6udes aga olukord muutus ning avastasime end keset tihedat laevaliiklust. Lodja masti k6rguse pardaga alused vuhisesid meist møøda nagu niuhh ja nauhh. Kptn Ain tegi ikka våga håstå, et seni meid laevateedest eemale juhtis. Muuseas avastasime, et k6ik kaardid valetavad Kroonlinna juures asuvate laevatee våravate kohta. Ehitustøød suletavate lyysisysteemide valmistamiseks on seal faarvaatrit k6vasti l6unasse viinud.

Morskoi vaksalis saime teada ka, et olime yletulekuks valinud igati soodsa aja. Tåna 6htuks lubab tuult 26 meetrit sekundis. Estonia låks p6hja 27 meetrise tuulega. Pitsike handsat Vanale Habemega Mehele retke 6nnestumiseks oli våga hea m6te.

Praegu suundume peale tolliga sebimist Retshnoi jahtklubi, kuhu leppisime ka kokku kohtumise Peeter I lipulaeva "Standart" kapteniga. laev pidi olema vana kui muld ja kapten s6bralik. Kui pardale saame panen ka pildid vaatamiseks yles.

Yhes6naga jåå on hakanud liikuma hårrased vandekohtunikud. Seiklustest Piiteris nende paari påeva jooksul, mis me veedame kuni vanalaevade paraadi alguseni ja siseveteloa saamiseni, pajatame edaspidi. Tervitused k6ikidele lodjas6pradele.

No comments:

Post a Comment